‘Milli ittifak’ dışında kalan HDP’ye medya ambargosu

Darbe girişimi sonrası Saray etrafında kenetlenen “Milli ittifak”ın dışında kalan HDP’ye, siyaset, medya ve kamusal alanda ambargo uygulanıyor. Saray’ın oluruyla CHP ve MHP’nin üzerindeki medya yasağı yumuşatılırken, HDP’ye karşı ambargo ise daha da katlandı.

Meclis tarihinde en çoğulcu yapıyı oluşturan ve 7 Haziran 2015 Genel Seçimleri’nde Tayyip Erdoğan iktidarını sarsan Halkların Demokratik Partisi (HDP), o tarihten itibaren AKP ve Saray’ın hedefinde. 15 Temmuz darbe girişimi sonrası İslamcı- Milliyetçi siyaset arenasında karşılıklı jestler ve Saray etrafında oluşturulan “Milli ittifak” dışı kalan HDP, siyaset, medya ve kamusal alanda dışlanıyor.

Medya ambargo uyguluyor

Medya sansürünün en açık hali dün HDP Sözcüsü Ayhan Bilgen’in parti Genel Merkezi’nde düzenlediği basın toplantısında görüldü. Bilgen’in konuştuğu kürsüde daha önce anaakım medyadan yapılan katılım bu kez toplantıyı izlemezken, kürsüde sadece muhalif medyaya ait 5 mikrofonun olduğu dikkat çekti.

Medyanın demokrasi samimiyeti

Düzenlediği toplantının ardından medya karartmasını değerlendiren Bilgen, HDP’ye yönelik medya sansürünün iktidarın kurmuş olduğu baskılama politikası ile birlikte görülmesi gerektiğini söyledi. Bilgen, hükümetin baskısına boyun eğen medya organlarının demokrasi konusunda ne kadar samimi olduğunun da görüldüğünü dile getirdi.

Saray’a yakın duran canlı yayını kapar

İktidarın direktifi doğrultusunda hareket eden medyanın merkezi bir karar üzerinden şekillendiği 15 Temmuz gecesi ardından CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’na 6 yıl sonra TRT’de ekranların açılmasıyla ifşa olmuştu. Erdoğan ile “Milli ittifak” kuran Kılıçdaroğlu’nun Salı günkü gurup toplantısı da bu jestin sonucu olarak ortaya çıktı. Kılıçdaroğlu’nun Erdoğan’a olan desteğinden dolayı ATV, A Haber ve 24 TV gibi Saray’dan yayın yapan televizyonların da esnemesine yol açtı.

MHP’de aynı ödülü aldı

Saray medyası “Milli ittifak”ın diğer üyesi MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli içinde yumuşama sinyali verdi. Bahçeli’nin Salı günkü grup toplantısı da, TRT, ATV, Haber Türk, 24 TV, A Haber, CNN TÜRK, NTV gibi kanallarda canlı yayında gösterildi.

Ergenekon ittifaktan memnun

AKP ve Saray iktidarını desteği sürdüren Ulusal Kanal da CHP ve MHP gruplarını canlı yayınlayanlardan oldu.

Sadece 20 saniye

HDP Eş Genel Başkanı Figen Yüksekdağ’ın grup konuşmasını ise, İMC TV, Med Nuçe ve Hayatın Sesi televizyonlarında canlı verildi. Türkiye’nin en çok izlenen 5 ana haber bülteninden sadece Star TV, Yüksekdağ’ı 20 saniye ekranına taşıdı. Kısa olarak yer verilen haber ise Yüksekdağ’ın aleyhine bir dil kullanıldı.

Çarptırılarak yer veriliyor

Yüksekdağ’ın grup toplantısında yaptığı konuşma ertesi günün gazetelerinde de yer bulamadı. Yer verilen haberler ise tersyüz edilerek aktarıldığı görüldü. Örneğin; Türkiye gazetesi, “Yüksekdağ, kuvvet komutanlıklarının Milli Savunma Bakanlığına bağlanmasına ilişkin, ‘Askeri kurumların sivil siyasete bağlanması en doğru ve olması gereken yöntemdir’ dedi” şeklinde servis etti. Ancak Yüksekdağ’ın cümlesi, “Ama sivil siyasetin de demokrasiye bağlanması gerekiyor” olarak geçiyor.

‘İttifak’ın medya ayağı gelişiyor

Medyanın HDP’ye karşı blok sansür uygulaması Saray’da yapılan “Milli ittifak”ın yansıması olarak değerlendirilirken, partiye karşı özelikle 7 Haziran seçimleri sonrasında karalama ve sansür politikası hayata geçirilmişti. (Deniz NAZLIM – DİHA)

 




Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir